Quinoa s azuki fazuľkou a feta syrom

7:56

Dnes som si pripravila recept opäť z trošku netradičných surovín. Quinou som vám predstavila už v minulom článku (tu), tentokrát som ju však skombinovala s azuki fazuľkou, cherry paradajkami a feta syrom. Azuki fazuľka obsahuje veľké množstvo zinku, čo je veľmi dôležité najmä pre vegetariánov a vegánov, pretože nezískavajú zinok zo živočíšnych produktov, ktoré sú jeho najväčším zdrojom. Zinok má posilňujúce účinky na imunitný systém. Okrem zinku obsahuje fazuľka azuki fosfor, draslík a vápnik a vitamíny skupiny B. Podporuje imunitu a detoxikáciu organizmu, takisto podporuje trávenie a pomáha pri chudnutí a je skvelá pri prevencií proti rakovine. Fazuľku zoženiete ju v každom dobrom bio obchode. A teraz k receptu..




Potrebujeme/na dve porcie/:

60-80g fazuľky azuki v suchom stave
1/2 hrnčeka quinoi
15ks cherry paradajok
100g feta syra alebo kozieho syra
4 lyžice olivového oleja
4ks celého čierneho korenia
2ks sušeného bobkového listu
1 lyžica citrónovej šťavy
1 čajová lyžička tamari omáčky alebo sójovej omáčky
himalájska soľ

Fazuľku si namočíme na 8-12 hodín do vody, uvaríme domäkka spolu s bobkovým listom a čiernym korením (ja si ju uvarím deň vopred, tým pádom mám rýchlu večeru). Quinou si uvaríme v pomere 1:1 s vodou a asi 1/3 čajovej lyžičky soli. Cherry paradajky si umyjeme a prekrojíme na polovice. Na dvoch lyžiciach olivového oleja krátko orestujeme na panvici, medzitým ich osolíme. Keď sa nám fazuľka a quinoa uvarila, zmiešame spolu s paradajkami a zalejeme "dresingom" z 2 lyžíc olivového oleja, citrónovej šťavy a tamari omáčky a poriadne premiešame. Rozdelíme do tanierov a po vrchu rozdrobíme feta syr.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky