Makovo-banánový koláč bez múky a cukru

8:23

Máme tu víkend a tak som si pre vás pripravila recept na zdravý koláčik, aby bolo čo mlsať aj bez výčitiek. Tentokrát som opäť použila banány, ale v kombinácií s makom, kokosom a vločkami. Koláčik je bez múky a bez pridaného cukru. Viem si ho perfektne predstaviť aj na raňajky spolu s nejakým ovocím alebo smoothie a máte energiu až do obeda.

Mak mi v koláčoch veľmi chutí a je výborný aj čo sa výživovej hodnoty týka. Obsahuje najmä veľké množstvo vápnika, taktiež železo, horčík, omega 3 a 6 mastné kyseliny a kyselinu listovú, o ktorej som písala čosi aj v predošlom článku. Mak je oveľa lepším a hodnotnejším zdrojom vápnika ako mliečne výrobky, z ktorých sa vápnik oveľa tažšie vstrebáva. Ba dokonca mliečne výrobky údajne naopak vápnik z kostí odoberajú.  Najmä ženy asi ocenia, že mak priaznivo pôsobí na vlasy, nechty a pokožku. Takisto reguluje hladinu cholesterolu v krvi, upokojuje a zlepšuje spánok a mnoho ďalším priaznivých účinkov, ktoré nám poskytuje príroda v podobe maku. Bez použitia akýchkoľvek liekov a doplnkov stravy. Stačí sa len trošku viacej zamýšlať nad tým, čo jeme.


Potrebujeme:

200g maku - polovicu som pomlela, polovicu nie
100g ovsených vločiek
60g strúhaného kokosu
2 zrelé banány
2 vajcia
150g bieleho jogurtu
150-200g hustého ovseného mlieka /môžte nahradiť Alpro rastlinnými mliekami, v tom prípade dajte viacej vločiek/
2 ČL vínneho kameňa
1 PL agáve sirupu
4-6 sušených ďatlí
maslo na vymastenie plechu
okrúhla forma na pečenie s priemerom 30cm

Banány rozmixujeme s ovseným mliekom, pridáme vajcia a zmiešame so všetkými ostatnými surovinami okrem ďatlí. Ďatlami ozdobíme koláč a dáme piecť na 40 minút do rúry vyhriatej na 180 ºC. Cez leto sa chystám nahradiť ďatle slivkami alebo čerešňami, už sa teším keď bude sezóna.
Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky