Banánovo-ovsená kaša s rebarborovou marmeládou

1:06

Keďže je sezóna rebarbory, mám pre vás recept na raňajky šampiónov s rebarborovou marmeládou. Rebarbora bola pre mňa doteraz celkom neznáma, resp. som z nej nikdy nič nepripravovala. Koláč sa mi z nej zrovna veľmi nechcelo robiť a tak som si vymyslela, že ju trochu udusím a uvidím, čo z toho vznikne. Nakoniec sa celkom vydarilo a mala som z nej takéto skvelé raňajky na dva dni.

O rebarbore som sa dočítala samé chvály. Jednak, že obsahuje množstvo vitamínov a to hlavne vitamín C. Má priaznivé účinky na trávenie - pomáha napr pri zápche, viaže na seba tuky, takže podporuje chudnutie, má močopudné a odvodňovacie účinky a veľa ďalších pozitívnych efektov.
Časť rebarbory som si očistila a nakrájala do mrazničky, takže určite v blízkej dobe vymyslím a upečiem nejaký koláčik. Už si len nájsť trochu času...



Potrebujeme /na 1 porciu/:

Na kašu
1/2 hrnčeka jemných ovsených vločiek s klíčkami
1 hrnček kokosovo-pohánkového mlieka alebo iného rastlinnho mlieka
1PL chia semiačok
1 zrelý banán - väčšinou používam už taký prezretý, potom netreba skoro vôbec sladiť
1/2ČL cejlónskej škorice

Na rebarborovú marmeládu
cca 500g očistenej a nakrájanej rebarbory
1PL kokosového oleja
2-3PL medu

Marmeládu som si pripravila deň dopredu veľmi jednoducho. Na kokosáku som chvíľočku rebarboru orestovala, kým nepustila šťavu. Potom som pridala med a nechala prikryté dusiť na najslabšom plameni cca 10-15 minút. Vychladnutú som preliala do zaváraninového pohára a dala do chladničky.

Kaša z jemných vločiek je niekoľkominútová záležitosť. Banán si nakrájame a zmiešame s vločkami, mliekom, škoricou a chia semiačkami. Na miernom plameni varíme kým kaša nezhustne. Kto má rád sladšie, tak si môže po dovarení prisladiť trochou medu. Potom už len navrch pridáme marmeládu, kľudne studenej. Horúca kaša marmeládu rýchlo prehreje a aspoň môžte rýchlejšie jesť a nemusíte toľko čakať kým kaša vychladne.
Ja som si navrch ešte posypala kokosové chipsy, spolu je to božská kombinácia.
Tak teda dobrú chuť k raňajkám!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky