Vločkové keksíky z celozrnnej špaldovej múky

2:39

Dnes mám pre vás recept, ktorý som chystala ešte pred odchodom na dovču do Talianska (kto sleduje môj facebook, tak vie). Upiekla som takéto keksíky, aby bolo čo mlsať aj bez výčitiek. Sú zo samých dobrých surovín, perfektné sú na raňajky ku ovociu. Obsahujú množstvo vlákniny, zdravých tukov z orechov a máličko cukru. Sú dosť sýte, takže stačia dva-tri kúsky a máte dosť. Vždy ich pečiem z dvojitej dávky, lebo vydržia pomerne dlho v uzavretej nádobe a niečo sladké k zakusnutiu v zdravšej variante nie je nikdy na škodu. Určite lepšie ako dať si snickers alebo niečo podobné...





Na extra veľkú dávku potrebujeme:

2,5 hrnčeka jemných ovsených vločiek
1,5 hrnčeka hrubej špaldovej celozrnnej múky
3 vajcia
150g masla
70g kakaového masla
1/2 hrnčeka kokosového cukru
1PL medu
3PL jablčnej vlákniny
1/2 hrnčeka zmesy orechov - vlašské orechy a mandle
1/2 hrnčeka sušených ďatlí a brusníc
3PL mandľovej múky
1ČL sódy bikarbóny
1ČL vínneho kameňa
štipka soli

Sušené ďatle a orechy nakrájame nadrobno. Všetko spolu dôkladne vymiešame a necháme postáť 10 minút. Ak je hmota príliš sypká, pridáme trochu vody a ešte premiešame. Cesto po menších dávkach vaľkáme a vykrajujeme z neho kolieska. Ukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 150 ºC dozlatova asi 15-20 minút.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky