Makovo-banánový koláčik bez múky a cukru

4:29

Je tu víkend a tak sa žiada upiecť niečo fajné a pokiaľ možno bez väčších výčitiek. A mňa takéto koláče veľmi baví piecť a ešte viacej vymýšľať na ne recepty. Dnes som stavila na makový koláčik, ktorý je dosladzovaný iba sušenými ďatlami a banánmi, ktoré maju prirodzene sladkú chuť. V koláči nie je použitá žiadna múka, iba jemné ovsené vločky a kokos.

Vo všetkých receptoch na koláče používam takzvaný vínny kameň. Vínny kameň, teda hydrogenvínan draselný, je vedľajším produktom pri výrobe vína. Je súčasťou bezlepkových a bezfosfátových kypriacich práškov do pečiva.
Klasické prášky do pečiva obsahujú difosforečnany, ktoré môžte okrem iného nájsť okrem pečiva a cukrárenských výrobkov aj v tavených syroch, v údenom mäse alebo šumienkach. Tieto látky sú zdrojom fosforu, ktorý v nadmernom príjme spôsobuje nerovnováhu medzi vápnikom a forforom. Ten môže zapríčiniť nedostatok vápniku v tele a s tým úbytok kostnej hmoty a osteoporózu. Ndmerný príjem fosforu môže vyvolať aj poruchy metabolizmu.
Ale zase keď si raz za čas upečiete koláč aj z klasického kypriaceho prášku, tak sa nie je čoho obávať. Len treba mať na pamäti, že sa nachádza aj v množstve spracovávaných potravín, ktoré som uvádzala vyžšie.


Na jeden plech /35x28/ budete potrebovať:

200g maku - ja som dala pol na pol mletého a nemletého
100g jemných ovsených vločiek
100g strúhaného kokosu
2 vajcia
2 zrelé banány
asi 8 ks sušených ďatlí
250g bieleho jogurtu
2 ČL bezfosfátového kypriaceho prášku
1 PL kokosový olej
1-2 jablká na ozdobenie

Banány rozmixujeme spolu s ďatlami, zmiešame s jogurtom, vajciami a rozpusteným kokosovým olejom. V druhej miske si pripravíme všetky sypké suroviny. Potom zľahka primiešame k tekutej zmesi, premiešame a vylejeme na plech. Ak sa nám zdá cesto príliš husté, môžme zriediť trochou rastlinného mlieka. Pečieme približne 40 minút na 180 ºC. 


You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky