Ako si pripraviť obilninovú kašu vo výrobníku

10:29

Tento článok bude trochu špecifický, lebo bude určený pre tých, ktorý majú doma mašinku typu Vitamilk, Vitacraft, Miomat či Soyabellato alebo nad ňou uvažujú. Je to výrobním roznych zdravých dobrôt, rastlinných mliek, krémových polievok a kaší. Ja výrobník vlastním už dva roky a veľmi rada ho používam. Chcela som sa preto podeliť o svoje skúsenosti s ním a rôzne rady a typy ako ho využiť.
Ja najradšej výrobník používam na rôzne obilnové kaše z celých zŕn. Najradšej mám kašu z amarantu a pšena, ale zvyknem pridávať aj pohánku, quinou, amarant, ovos alebo jačmeň. Na výrobníku ma baví, že zakaždým môžte pripraviť trochu inú kašu. Zmeníte pomer, niečo pridáte, niečo uberiete a je z toho úplne iný výsledok.

Nevýhodou varenia vo výrobníku je, že neviete spraviť menšie množstvo. Musí byť totiž vždy doliaty vodou až po rysku, inak by nefungoval správne alebo sa mohol aj pokaziť. Tento problém sa dá však veľmi ľahko vyriešiť. Kaša z jednej dávky vyjde približne na 4-5 porcií, podľa toho akí ste jedáci. Ak teda kašu nezjete na 1x, čo určite nezjete, zvyšok prelejte do 7decového pohára, nechajte vychladiť a potom odložte do chladničky. Takáto kaša vydrží v chladničke 4-5 dní. Mám odskúšané :) Kaša po uskladnení zhustne, preto je dobré pri prihrievaní či už v mikrovlnke alebo na sporáku vliať do nej trochu vody. Ja väčšinou vlejem do kaše prevarenú vodu z kanvice, poriadne premiešam a dám zohriať do mikrovlnky. Potom je kaša úplne ako čerstvá.

Čo by som možno ešte vytkla je, že výrobník sa od kaše pomerne ťažko umýva. Nemôže sa totiž celý namočiť do vody, lebo zvonka sa pripája na elektriku. Namočiť sa môže teda len vnútro a od lepivej kaše je to fakt niekedy problém umyť. Ale zase spravíte naraz väčšie množstvo a máte na dlhší čas pokoj.

Dolu uvádzam recept na kašu, ktorú som pripravovala naposledy. Umenie je v správnom odhadnutí pomeru vody a použitých obilnín, aby kaša nebola ani riedka ani príliš hustá. Ale ak sa vám kaša nevydarí na prvýkrát, tak nezúfajte. Hustá kaša sa dá veľmi jednoducho zriediť a príliš riedka kaša sa dá zase zahustiť, buď ovsenými vločkami alebo pár lyžicami instantnej kaše. Tú mám ja osobne doma vždy v zásobe.



Na 4-5 porcií /dávka na jedno zapnutie výrobníka/ budete potrebovať:

1 odmerka /250ml/ mix amarant, pohánka, ovos - môžte použiť aj špaldu, pšeno, quinou
1 zrelý banán
4 sušené ďatle
3 PL maku
voda 

Postup je už veľmi jednodchý:
  • Obilniny prepláchneme cez hustejšie sitko (aby nám amarant neprešiel cez dierky)
  • Všetko spolu vložíme do Vitacraftu
  • Dolejeme vodou po rysku
  • Zapneme Vitacraft na tlačítko porridge
  • Keď je kaša hotová, dozdobíme ju ovocím, lekvárom, kokosom alebo čímkoľvek čo máte radi

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky