Vegetariánasky boršč s kvakou a bielou fazuľou

11:43

Preonačovať klasické mäsité jedlá na vegetariánske ma veľmi baví. Nie že by som bola zásadne proti mäsu, ale jedávam ho veľmi sporadicky a vôbec mi to nechýba. V tomto recepte som použila miesto mäsa bielu fazuľu a ozvláštnila ju koreňom kvaky. Kvaka je znovuobjavená koreňová zelenina, ktorá sa v minulosti na našom území pestovala pomerne často. V kuchyni sa využívajú jej listy a koreň, ktorý vyzerá ako kríženec cvikly a bielej reďkovky. Chuťou pripomína niečo medzi kalerábom a chrenom. Výborná je varená v rôznych druhoch polievok alebo surová ako príloha k chlebíku s nátierkou. Pre mňa to bola dnes premiéra variť kvaku, ale veľmi nám chutilo a odvtedy som už robila dva ďalšie recepty. Kvaku zoženiete v Kauflande, ale údajne ju mávajú aj v Tescu.
Je nabitá vitamínmi a minerálmi a navyše má detoxikačné a antibakteriálne účinky. Ak na ňu v obchode natrafíte, tak určite vyskúšajte :)
 


Na 4-6 porcíí budete potrebovať:

3-4 mrkvy
2 červené repy
1 kvaka
1 petržlen
1/2 hlávky menšej červenej kapusty
1 konzerva bielej fazule
1 červená cibuľa nakrájanú na drobno
3 strúčiky cesnaku nasekané na drobno
koreniny: kurkuma, mleté čierne korenie, mletá paprika, kajanské korenie, bobkový list, vegeta bez glutamánu
soľ
ghee maslo

  • Zeleninu očistíme a nakrájame na približne rovnaké kusy. 
  • Na masle speníme cibuľku, pridáme cesnak, po chvíli pridáme aj koreniny a všetku zeleniny okrem kapusty.
  • Keď sa koreniny rozvoňajú, tak podlejeme vodou, osolíme a prikryté varíme asi, kým zelenina nie je skoro mäkká.
  • Potom vmiešame kapustu a fazuľu a varíme ešte asi 10 minút alebo kým kapusta nezmäkne.
  • Podávame s nasekanou petržlenovou vňaťou prípadne zjemníme trochou kyslej smotany.

Výskúšajte aj iné recepty s použitím cvikly a kapusty:

 Cvikla po burgundsky
 Kremová polievka z červenej kapusty
 Teplý kapustový šalát s kozím syrom
 Batátové placky s pečenou kapustou




You Might Also Like

1 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky