Brokolicový falafel pečený v rúre

0:44

Falafel robievam veľmi rada, lebo je to jedlo nabité bielkovinami a perfektne zasýti na dlhší čas. Už dávno som chcela vyskúšať nejakú jeho inú verziu a prišla mi do rany práve brokolica, keďže mi dlhšie smutne ležala v chladničke. Väčšinou falafel pripravujem pečený v rúre, pretože sa mi nechce stáť pri panvici kým sa usmaží ale hlavne upečený v rúre je určite zdravší.
Ako prílohu som si k nemu spravila cottage s reďkovkami, tahini, tzatziki korením a petržlenovou vňaťou. Večerička po tréningu ako lusk! :)



Približne na 16 kusov placiek budete potrebovať:

1 hlávku brokolice
1 väčšia cibuľa
3 strúčiky cesnaku
2 hrnčeky uvareného cíceru  - vodu z cíceru nevylievajte, použije sa na zriedenie zmesi
2 hrste byliniek - ja som použila petržlen a pažítku, ale výborný je aj koriander
2 PL sezamovej pasty tahini
šťava z polky citróna
soľ
čierne korenie
kurkuma

  • Brokolicu rozdelíme na ružičky, stonku odstránime. Premyjeme a rozmixujeme na drobno, nie však na kašu a presypeme do misy.
  • Do mixéra teraz dáme všetky ostatné suroviny, dolejeme vodou z vareného cícera podľa potreby a rozmixujeme na kašu. Zmes musí byť taká hustejšia a lepivá.
  • Rozmixovaný cícer zmiešame v mise spolu s brokolicou. Potom už len tvarujeme pomocou lyžice placky a ukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Cesto by nám malo vyjsť približne na dva plechy.
  • Pečieme na 180-200 stupňoch približne 20 minút a v priebehu pečenia otočíme, aby bol falafel zlatistý z oboch strán.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky