Tabouleh "čo dom dal"

21:36

Človek sa učí celý život, donedávna som netušila čo tabouleh znamená aj keď občas som toto slovo registrovala na rôznych stránkach s receptami, ktoré sledujem.
A tak som si jedného dňa naštudovala definíciu: "Tabouleh je vegetariánske jedlo pôvodom z krajín Blízkeho východu, ktorého základ tvoria paradajky, cibuľa, bylinky a kuskus alebo bulgur. Podáva sa za studena."
Ja som samozrejme doma mala nejaké tie 'zvyšky' a tak som sa teda pustila do prípravy tohto šalátu Blízkeho východu. Nakoniec som do neho primiešala ešte 2 polievkové lyžice domáceho paradajkového pretlaku, aby sa mi nepokazil. Ale to nebol veľmi dobrý nápad :D Takže v recepte nájdete klasický recept bez pretlaku. Bylinky mi tiež nie a nie vyrásť, mám ich tento rok doma veľmi málo, takže v tomto smere je tabouleh trošku skromnejší. Proste čo dom dal...



Potrebujeme /na dve porcie/:

1/2 hrnčeka celozrnného kuskusu
1 červená cibuľa
1-2 paradajky
hrsť mrazenej zelenej fazuľky
3PL cíceru z konzervy
5PL varenej fazule
3PL olivového oleja
1PL citrónovej šťavy
soľ, bylinková soľ,

Kuskus si pripravíme do väčšej misky, prisypeme soľ a prepláchnutú mrazenú fazuľku. Zalejeme 1 hrnčekom vriacej vody a prikryté necháme napučať cca na 15 minút, kým kuskus nevsiakne všetku vodu. Potom pridáme na kocky nakrájanú zeleninu a všetky ostatné suroviny. Polejeme olivovým olejom a citrónovou šťavou a necháme ešte pár minút postáť, aby sa jednotlivé chute prepojili. Prajem dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky