Pohánkové "rizoto" s hlivou a fazuľkou

11:11

Po cuketovom maratóne mám konečne recept aj s použitím inej zeleniny. V mrazničke som potrebovala uvoľniť miesto, lebo škrečkujem na zimu čučky. Takže padla za obeť hliva, hrášok a fazuľka.
A čo z nich? Pripravila som takéto pohánkové "rizoto" či pohánkoto?. Do rizota som pridala ešte bielu fazuľu z plechovky, ktorých mám doma brutálnu zásobu ešte z čias, keď sme utekali s mojím do Metra, lebo sme sa báli, že na Ukrajine vypukne vojna :D To radšej nejdem komentovať. Sme proste škrečky :D
Vyskúšajte radšej recept a nečítajte tieto moje somariny :P 




Zhruba na 3 porcie budete potrebovať:

1 hrnček pohánky
200-250g hlivy
1 hrnček fazuľkových strukov
1/2 plechovky bielych fazulí
2 hrste mrazeného hrášku
1 cibuľa
2 strúčiky cesnaku
2 PL olivového oleja
2 PL parmezánu (grana padano)
1,5 hrnčeka vývaru - ak nemáme, stačí aj voda

Cibuľu a cesnak nakrájame na drobno a dáme restovať na zohriaty olivový olej. Po chvíli pridáme nakrájanú hlivu a restujeme asi 10 minút. Zatiaľ si premyjeme pohánku a nakrájame fazuľku, potom ich môžme k hlive pridať. Minútku ešte restujeme a podlejeme vývarom. Osolíme a dochutíme, zakryjeme pokrievkou, občas premiešame. Keď sa už väčšina tekutiny odparila, pridáme hrášok a fazuľu z konzervy, poriadne premiešame a necháme ešte na 5 minút prevrieť. Ak je zmes príliš hustá, ešte podlejeme trochou vody. Nakoniec vmiešame parmezán a po minútke odstavíme. Na zjemnenie môžme pridať aj trošku masla. Podávame posypané parmezánom. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky