Jačmenný pilaf s pečenou cviklou

12:06

Neviem, či som toto jedlo pomenovala správne, ale prednedávnom som jedla pilaf s lososom v Ikee a chutil vynikajúco. Tak som si vygooglila, čo to ten pilaf vlastne je. Veľa som sa toho nedozvedela, ale zistila som, že je to jedlo typické pre východnú Európu a jeho základ tvorí ryža alebo pšenica, či bulgur. A že existuje množstvo druhov pilafov, takže dajme tomu, že toto je tiež pilaf. :)

V mojom pilafe tvorí základ mix jačmenných krúpov, špaldy a šošovice. Tie sú doplnené mojou obľúbenou dvojkou - pečená cvikla a kozí syr. Vynikajúce jesenné jedlo zo sezónnych surovín. Treba vyskúšať.



Na 3-4 porcie budete potrebovať:

1 hrnček mix jačmenné krúpy, zrno špaldy, šošovica
1/2 póru
2 hrnčeky pečenej cvikly /urobte tohto podľa receptu/
100g kozieho syra
1 PL tekvicový olej /alebo olivový/
balzamico ocot
1 bobkový list
morská soľ

Mix obilnín uvaríme v dvojnásobnom množstve osolenej vody a prihodíme do nej bobkový list. Keď sa takmer všetka voda zo zmesi vyvarí, odstavíme z plameňa a necháme ešte pod zavretou pokrievkou dôjsť. Zatiaľ si nakrájame na tenké kolieska pór. Potom vmiešame ho vmiešame do zmesi spolu s olejom, balzamicom a cviklou. Celé dôkladne premiešame, podľa potreby ešte dosolíme, rozdelíme do tanierov a navrch rozdrobíme kozí syr. 

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky