Cícer so šampiónmi v paradajkovej omáčke

4:27

Chcete na obed alebo večeru navariť zdravú rýchlovku? Tento recept je na to ako stvorený. Aj keď paradajky a strukoviny z konzervy nie sú úplne najzdravšia varianta, ale keď človek potrebuje rýchlo pripraviť jedlo tak sú konzervy veľmi praktické. Ja mám doma v špajzy vždy nejaké v zásobe na takéto príležitosti. Nesmú mi doma chýbať lúpané krájané paradajky, sterilizovaný cícer a sterilizovaná fazuľa prípadne šošovica.
Konzervy vždy podstivo triedim a vyhadzujem do kontajnera určeného na kovy a tetrapaky. Vedeli ste o tom, že okrem konzerv (ktoré musia byť relatívne čisté, aspoň opláchnuté), tetrapakov a plechoviek môžte triediť a do takéhoto kontajnera vhadzovať aj hliníkové víčka od jogurtov? My takto triedime odpad odjakživa a nepustí mi niečo takéto vyhodiť do normálneho komunálneho odpadu. V iných krajinách sú takto naučení ľudia úplne bežne, bohužiaľ Slováci v triedení odpadu stále dosť zaostávajú. Ale to už som dosť odskočila od témy varenia ;)


Na 4 porcie budete potrebovať:

200g šampiónov nakrájaných na plátky
2 červené papriky nakrájané na kocky
1 väčšia cibuľa nakrájaná na drobno
3 strúčiky cesnaku
1 konzerva cíceru
1 konzerva paradajkového pyré
1 konzerva lúpaných krájaných paradajok
2 PL olivového oleja
1 ČL sušeného tymiánu
korenie na paradajky (ja som použila zmes vege-rajčátka, ktorú kupujem u nás vo Veveričke)
soľ

  • V panvici na olivovom oleji orestujeme do sklovata cibuľu
  • Do panvice prihodíme šampióny a papriku a restujeme asi 10 minút
  • Potom podlejeme konzervami paradajom, pridáme prelisovaný cesnak, soľ, koreniny a necháme pozvoľna bublať asi 15 minút
  • Nakoniec vsypeme scedený cícer, posypeme tymiánom, premiešame a necháme prevariť
  • Podávame s varenou celozrnnou ryžou alebo quinoou

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky