Tekvicový šalát s kozím syrom

10:37

V poslednom čase to tu trochu zanedbávam, lebo mám kopec iných povinností. Prerábame byt a nie je momentálne obývateľný, takže som tak trochu bezdomovec a kočujem medzi mojimi rodičmi a priateľovými rodičmi už druhý týžden. Z toho vyplýva, že aj času a chuti na varenie je pomenej. Našťastie mám pár receptov v zálohe, aj keď sa už pomaly míňajú.
Dnes som zo zásoby oprášila šalát s pečenou hokkaido tekvicou a kozím syrom. V chladnom období sa človeku žiada pod zub skôr niečo teplé a na šalát na večeru ani nepomyslí. Ja som na tom rovnako. V lete jem šaláty od výmyslu sveta každý deň, no akonáhle sa ochladí, šaláty mi už nešmakujú. Je to úplne prirodzené, telo si pýta, čo potrebuje a v zime potrebuje zahriať.
Tento šalát však obsahuje pečenú tekvicu, ktorá vďaka tepelnej úprave pôsobí na organizmus hrejivo. Navyše je to sezónna záležitosť, recepty na prípravu hokkaido tekvice na nás vyskakujú z každého časopisu alebo foodblogu.



Na 2 porcie potrebujeme:

1/2 vydlabanej hokkaido tekvice
50g mäkkého kozieho syra
2 hrste vlašských orechov
zmes šalátov - ja som použila rukolu a poľníček
3 PL olivového oleja
bylinková soľ

  • Tekvicu nakrájame na kocky a vysypeme na plech.  Hokkaido nešúpeme, koža pri pečení úplne zmäkne.
  • Pokvapkáme olivovým olejom a vložíme do rúry vyhriatej na 180 stupňov. Pečieme približne 25 minút.
  • Keď sa tevica upečie, vyberieme ju z rúry nech trochu vychladne. Zatiaľ si nachystáme šalát. Premyjeme ho, ochutíme bylinkovou soľou a pokvapkáme olivovým olejom.
  • Potom už len poukladáme po vrchu pečené kúsky tekvice, posypeme orechami a rozdrobíme kozí syr.

TIP:  Upečte si naraz viac tekvice, možte ju využiť napríklad na hokkaidovú nátierku alebo si zo zvyšnej pečenej tekvice spravte pyré, ktoré môžte zamiešať do koláča, prípadne do vynikajúcich bezlepkových tekvicových lievancov.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky