Slivkovo-makový koláč s posýpkou

10:57

V piatok som kúpila na trhu viac sliviek, že z nich upečiem nejaký koláč. Chcela som, aby bol šťavnatý a bola v ňom kombinácia maku a sliviek. Na nete som ale nenatrafila na žiadny recept, ktorý by spĺňal moje požiadavky. Nakoniec som natrafila na recept, ktorý sa mi páčil, ale chýbal v ňom mak. Takže som si recept trošku upravila a musím povedať, že vyzeral aj chutil fakt perfektne. Vyskúšajte, kým je ešte sezóna sliviek.  Pôvodný nájdete na stránke blogeriek Raw mother&daughter tu .



Na okrúhlu formu s priemerom 30cm budete potrebovať:

120g ovsených vločiek
150g pohánkovej múky
50g mletého maku
70g brezového cukru /alebo kokosového, či prírodného trstinového/
2 PL ryžového sladu /alebo medu/
1 ČL cejlónskej škorice
1 ČL jedlej sódy
120g rozpusteného masla
1 banán
500g sliviek
štava z polky citróna
2 PL vody

Suché suroviny zmiešame spolu v jednej miske. Banán rozpučíme vidličkou a pridáme do sypkej zmesi spolu s rozpusteným maslom a ryžovým sladom. Všetko spolu poriadne premiešame a vypracujeme cesto. 1/3 cesta odložíme bokom, zvyšok preložíme do formy vymastenej maslom. Vrch popicháme vidličkou a dáme piecť na 20 minút do rúry vyhriatej na 180 ºC.
Kým sa cesto pečie, pripravíme si slivky. Vykôstkujeme a nakrájame na kocky. Preložíme do hrnca, pridáme šťavu z citróna, 2 PL vody a 1 ČL ryžového sladu (ak sú slivky kyslejšie, tak dajte viac sladu). Na miernom ohni spolu povaríme asi 10 minút, potom odstavíme.
Slivky potom rozvnomerne rozložíme na upečené cesto a polojeme šťavou, ktorú slivky pri varení pustili. Navrch rozmrvíme zvyšné cesto a dáme piecť naspäť do rúry na ďalších 20 minút.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky