Vegánska bolonská omáčka s cuketou

23:09

Cuketu jednoducho zbožňujem, je to moja najobľúbenejšia zelenina. A niet divu, ukrýva v sebe množstvo benefitov. Koniec koncov, ako každá zelenina. Ale túto som si zamilovala o niečo viac pre jej lahodnú chuť.

Cuketa je výborný kamarát pre tých, ktorý sa snažia udržať štíhlu líniu, pretože obsahuje veľké množstvo vody je nízkokalorická. Ukrýva v sebe však veľké nutričné bohatstvo. Je zdrojom betakaroténu, ktorý sa v tele syntetizuje na vitamín A. Vitamín A je dôležitý na celkovú telesnú a duševnú vitalitu, a samozrejme pre dobrý zrak. Je rozpustný v tukoch, takže cuketu je dobré vždy doplniť nejakým olejom alebo orechmi.

Mnoho dôležitých látok je ukrytým v šupke, preto cuketu nikdy nešúpte a vyberajte si radšej mladšie a menšie plody. V cuketách nájdeme tiež vitamín E, horčík, vápnik, železo, draslík, fosfor, meď a niektoré vitamíny skupiny B. A samozrejme obsahuje nemalý podiel vlákniny, ktorá podporuje peristaltiku čriev, čistí tráviaci trakt a pomáha odrstraňovať zápchu.

 Však už milujete cuketu aj vy? :)



Toto je recept, z ktorého budete mať omáčky za celý hrniec, ťažko povedať koľko porcií to je. Ja si z omáčky vždy časť zamrazím na horšie časy. Tentokrát som ju skúsila aj trošku zasterilizovať. Ešte horúcu som ju ponalievala do pohárov, zavrela, otočila dole hlavou a prikryté uterákom nechala vychladnúť. V chladničke mám už druhý týždeň, jeden pohár bude testovací. Aby som vedela koľko vydrží.

Z tohto veľkého množstva omáčky môžte vykúzliť napríklad vegetariánske lasagne /na tie sa chystám v blízkom čase/. A skúste si omáčku namiesto na cestoviny dať napríklad s ryžou alebo pohánkou, jedlu to dodá úplne iný rozmer a nutričnú hodnotu ;)

Na 1 stredne veľký hrniec omáčky budete potrebovať:

2-3 mrkvy
1 cuketa
1 hrnček zelenej šošovice
4 strúčiky cesnaku
1 cibuľa
3 PL krájaných sušených paradajok naložených v oleji
1 konzerva lúpaných krájaných paradajok
1 konzerva paradajkovej passaty

Cuketu a mrkvu nastrúhame na hrubo, cibuľu nakrájame na drobno. Na oleji restujeme cibuľu do sklovata, potom pridáme mrkvu a 2 strúčiky cesnaku nakrájané na plátky a restujeme ešte 3 minúty. Potom zalejeme oboma konzervami paradajok, primiešame soľ, korenie, bylinky, sušené paradajky a prelisované strúčiky cesnaku. Vsypeme šošovicu a podlejeme troškou vody, ak treba. Varíme 10 minút, potom pridáme nastrúhanú cuketu a už len dovaríme, kým šošovica nezmäkne. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky