Zapekané šampióny portobello s pšenom a kozím syrom

13:20

Včera som objavila v obchode šapióny portobello, ktoré sú skvelé na grilovanie alebo do vege burgrov. Ja som sa však rozhodla, že ich pripravím zapekané, keďže mi doma ostalo kúsok vareného pšena. Vlastne väčšina mojich receptov vzniká tak, že potrebujem niečo spotrebovať alebo minúť. Snažím sa teda variť bez zbytočného plytvania, s využitím sezónnej zeleniny a ovocia. Babka mi dala cuketu a cibuľku zo záhradky a už sa rysoval skvelý recept. Pripravte si ho doma aj vy, môžte kľudne použiť aj inú zeleninu, a namiesto pšena napríklad pohánku alebo quinou. Spolu so šalátom je to perfektná večera alebo aj ľahší hlavný chod. 



Na 2 porcie potrebujeme:

6 ks veľkých šampiónov portobello
1 hrnček uvareného pšena
2 mladé cibuľky
2/3 hrnčeka nastrúhanej cukety
1 PL olivového oleja
100g mäkkého kozieho syra
1 strúčik prelisovaného cesnaku
za hrsť čerstvých byliniek - ja som použila saturejku, šalviu a bazalku
2 PL strúhaného parmezánu
soľ

Uvarené a vychladnuté pšeno si dáme do misky, primiešame nastrúhanú cuketu a cibuľku nakrájanú na drobno. Pridáme olivový olej, prelisovaný cesnak a nasekané bylinky. Poriadne premiešame a necháme chvíľku postáť, nech sa prepoja chute. Zatiaľ šampióny umyjeme, osušíme a vyrežeme hlúbiky. Potom šampióny naplníme pripravenou zmesou a navrch rozdrobíme kozí syr. Dáme piecť do rúry vyhriatej na 180 ºC cca na 30-40 minút. Ku koncu zvýšime teplotu a rúru prepneme na horný ohrev, aby sa šampióny zapiekli zvrchu. Posypeme ich parmezánom a vložíme naspäť do rúry. Môže sa stať, že vám šampióny dosť pustia šťavu, ja som ich na dopečenie prehodila na nový plech, aby neboli také vodnaté. Podávame so šalátom. Dobrú chuť prajem!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky