Pečený karfiol s hokkaidovým pyré

12:22

Nie vždy vyjde jedlo podľa vašich predstáv. Niekedy chuťovo a niekedy najmä vizuálne. V tom druhom prípade je to trošku lepšie, a to je dnes ten môj. Chcela som spraviť karfiol na tzv. spôsob "couliflower wings", čiže niečo ako pečené karfiolové krídla. Ale samozrejme, že sa mi žiadny recept čítať nechcelo, kukla som si len foto a však nejako to spravím. Môj karfiol sće chutil veľmi dobre, ale zďaleka sa nepodobal na niečo takéto


Ale veď ja to do budúcna ešte vyladím :) Potom recept doplním. Zatiaľ skúste takto, budúci svokor si náramne pochutnal.
Pyré si môžte uvariť aj viac alebo ak vám z neho veľa ostane, tak si ho zrieďte s vodou, prevarte a máte z neho fajnú polievočku.


Na 3 porcie budete potrebovať:

Na pečený karfiol
1 karfiol
1 vajce
1 PL sezamových semiačok
1 ČL tamari omáčky alebo sójovej omáčky
2 PL strúhaného parmezánu

Na pyré
3 mrkvy
1/2 hokkaido tekvice
1 cibuľa
1/3 ČL kurkumy
morská soľ
mleté čierne korenie
vegeta bez soli
1 PL olivového oleja

Karfiol rozdelíme na ružičky, umyjeme a necháme poriadne odkvapkať. Do misky si rozbijeme jedno vajce a zmiešame so všetkými ostatnými surovinami na karfiol. Vysypeme na plech vystlaný papierom na pečenie a polejeme zvyšným vajíčkom. Dáme piecť na 20-30 minút do rúry vyhriatej na 180 ºC.
Medzitým si očistíme a na kocky nakrájame mrkvu a hokkaido. Na drobno nakrájame cibuľu a dáme ju smažiť do sklovata na olivový olej. Pridáme tekvicu a mrkvu a ešte chvíľu restujeme. Posypeme kurkumou a keď sa rozvonia, tak podlejeme vriacou vodou tak, aby bola tekvica takmer celá pod vodou. Osolíme, okoreníme a varíme do zmäknutia. Rozmixujeme a podávame s pečeným karfiolom. Dobrú chuť!! :)

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky