Teplý kapustový šalát s pohánkou a kozím syrom

11:52

Kapusta, pohánka, kozí syr a ako čerešnička na torte slaninka. A kto by povedal, že táto kombinácia opäť vznikla zo zvyškov z chladničky. Dôležité je mať vždy v zásobe určité potraviny (pohánku, quinou, strukoviny a nejakú zeleninu) a potom už len upustiť uzdu fantázií. Ja to jednoducho zbožňujem. Nikdy presne neviem, čo z toho vznikne a v tom je pre mňa ukryté to čaro. No už asi trošku splietam, celkom som dnes unavená... ;)


Na dve kráľovské porcie budete potrebovať:

1 hrnček pohánky
1/4 červenej kapusty nakrájanej na kocky
pár listov kelu nakrájaných na pásiky
1 červená cibuľa nakrájaná nadrobno
1 ČL sójovej omáčky
balzamico ocot podľa chuti
približne 120g kvalitnej prerastanej slaniny (bez dusičnanov, najlepšie domácej)
120g mäkkého kozieho syra (ja kupujem francúzsku značku President v Kaufe alebo Lidli)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
2 PL kvalitného slnečnicového oleja (ja kupujem značku Sungarden je to Bio slnečnicový olej za studena lisovaný z prvého lisovania)


  • Najprv si dáme variť pohánku do dvojnásobného množstva vody, osolíme. 
  • Nakrájame si slaninku nadrobno a dáme do malej rajničky vyškvariť.
  • Potom necháme na oleji orestovať cibuľku a po dvoch minútkach pridáme kapustu a kel. Osolíme, okoreníme, pridáme sójovku a opekáme 8-10 minút. Odstavíme a vmiešame trošku balzamica.
  • Premiešame s pohánkou (ak sa vám pohánka uvarila rýchlejšie ako sa stihla odpariť všetka tekutina, tak ju nezlievajte, šalát bude aspoň šťavnatejší)
  • Rozdelíme do tanierov, posypeme po vrchu vyškvarenou slaninkou a rozrdrobíme kozí syr.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky