Brokolicové krupoto so slzovkou a gorgonzolou

11:37

Minulý týždeň som mala množstvo povinností a tak sa mi nakopilo dosť receptov, ktoré som nestíhala postovať. A vlastne aj dnes to bude len tak z rýchlika. V recepte som opäť použila slzovku. Ak ste o nej ešte nepočuli a zaujíma vás, čo to vlastne tá slzovka je, tak kuknite tento článok :)



Na 4 porcie budete potrebovať:

1 brokolicu pokrájanú na ružičky
2 strúčiky cesnaku
200ml smotany na varenie alebo mlieka
1 balenie gorgonzoly /okolo 180g/
2 PL špaldovej celozrnnej múky
1 hrnček jačmenných krúpov
2 PL slzovky /môžte vynechať/


  • Krúpy a slzovku poriadne premyjeme cez sitko a spolu s 2 hrnčekmi vody a soľou varíme do mäkka.
  •  Brokolicu rozkrájame na menšie ruužičky a pripravíme na pare.
  • Medzitým si pripravíme základ omáčky - gorgonzolu roztopíme v smotane, pretlačíme do nej cesnak, pridáme bylinky a varíme miernom plameni, občas zamiešame.
  • Keď je brokolica mäkká, odoberieme z nej asi tretinu a rozmixujeme ju s trochou mlieka, ostatnú dáme zatiaľ bokom.
  • Mixnutú brokolicu vmiešame do omáčky, zahustíme špaldouvou múkou a necháme prevrieť.
  • Do omáčky pridáme aj zvyšnú brokolicu a premiešame spolu s uvarenými krúpami.


You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky