Tvarohová žemľovka bez žemle

12:31

Žemľovku pozná a má rád asi každý, ale už vás niekedy napadlo pripraviť ju bez žemlí, resp. bez pečiva? Keďže ja som taký malý výmyselník, tak ma minule napadlo, že spravím žemľovku, ale namiesto žemlí do nej šupnem nejakú obilninu a vyhrala to quinoa. Ale viem si toto jedlo dobre predstaviť aj s napríklad s bulgurom alebo pšenom, či pohánkou. Chutila vynikajúco a miesto hlavného jedla sme si žemľovku dali na raňajky, no a čo keď :P

Na 4 porcie budete potrebovať:
(použila som zapekaciu misu 18x18cm )

tvarohová plnka
400g hrudkového tvarohu
2 vajcia
1 rozpučený banán
1 ČL cukru (kokosový alebo trstinový)
1/2 ČL škorice

plnka s quinoou
2 hrnčeky varenej quinoi
1 dcl mlieka
2 PL sušených goji
1/2 hrnčeka stúhaného kokosu
1 ČL cukru (kokosový alebo trstinový)

marhuľový alebo hruškový kompót
 
  • Vymiešame zvlášť tvarohovú  plnku a quinoovú plnku a postupne vrstvíme do zapekacej misy. Začneme tvarohovou vrstvou, potom navrstvíme quinou a na vrch uložíme ovocie z kompótu. Takto by nám mali vyjsť približne tri vrstvy. 
  • Vložíme do rúry vyhriatej na 180 stupňov a pečieme približne 30 minút.
Podobné recepty:

Pšenovo amarantový nákyp s makom a ovocím
 Pečená ovsená kaša s čučoriedkami
 Kakaová kaša s quinoou a opečeným banánom
 Zapekaná ovsená kaša s makom a jablkami

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky