Cuketovo mrkvové placky s cheddarom

10:34

Dnes som si pre vás pripravila recept na moje obľúbené cuketové placky s mrkvou a cheddarom. Strašne rada ich robievam na večeru a jedávame ich spolu s acidkom. Ale už sme ich zopárkrát jedli aj na raňajky namiesto chleba na studeno.
Placky všeobecne pripravujem veľmi rada na rôzne spôsoby. Vždy ich pečiem v rúre, lebo som zásadne proti vyprážaniu. Nevýhodou takéhoto pečenia však je, že placky nie sú také chrumkavé a sú také viac spľasnuté. Ale keď som ich robila tentokrát, skúsila som do nich pridať za lyžičku vínneho kameňa (bezfosfátový kypriaci prášok), pekne ich to nafúklo a hneď vyzerali lepšie.

Pripravujete si takéto zeleninové placky aj vy? Rada sa nechám aj ja išpirovať:)


Potrebujeme /na dva plechy/:

2 menšie cukety
2-3 väčšie mrkvy
2 stredne veľké zemiaky
2 PL pohánkovej krupice
2PL amaranthovej múky
2 vajcia
100-150g cheddaru
1/2 ČL kurkumy
1/2 ČL vínneho kameňa
1ČL soli
mleté čierne korenie podľa chuti
bylinková soľ podľa chuti

Zeleninu a cheddar nastrúhame (cuketu aj so šupkou). Zmiešame so všetkými ostatnými surovinami, osolíme, okorenímea pridáme kurkumu. Na plech s papierom na pečenie tvarujeme placky a dáme piecť na 20min do rúry vyhriatej na 180 ºC. Podávame napríklad s acidkom. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky