Pohánkové rizoto so sušenými paradajkami a šošovicou

22:55

Dnes mám pre vás recept na jednoduché, rýchle, no zato výživné jedlo. Základ v ňomtvorí pohánka v kombinácií so šošovicou.
Pohánka je perfektná potravina. Je prirodzene bezlepková, obsahuje veľa vlákniny a bielkovín. Je v nej veľa minerálov, z ktorých spomieniem napríklad zinok, ktorý podporuje prirodzenú obranyschopnosť organizmu. Takisto sa v nej nachádza množstvo vitamínov, a to hlavne vitamíny B1, B2, C, E a vitamín P - takzvaný rutín. Rutín v pôsobení s vitamínom C udržuje pružné cievy, zabraňuje krvným zrazeninám a prispieva k prevencii aterosklerózy.
Pohánka je zaujímavá napríklad aj tým, že má zahrievacie účinky na organizmus. Na sebe som to teda zatiaľ nespozorovala, aj keď by sa mi to zišlo, lebo mám neustále studené ruky. Nabudúce, keď ju budem variť to musím odsledovať :)





Potrebujeme /asi na 3 porcie/:

1 hrnček pohánky - lúpaná celá
1 konzerva šošovice alebo 1 hrnček uvarenej
5-8 ks sušených paradajok - nie naložených v oleji, ale suchých balených v sáčku (predáva napr Billa alebo aj Lidl počas talianskeho týždňa)
2 hrste baby špenátu
1 cibuľa
1,5 hrnčeka zeleninový vývar alebo bio bujón bez glutamanu (mne sa osvedčil od značky Wurzl)
2 lyžice olivového oleja

Cibuľku si očistíme a nakrájame nadrobno a dáme smažiť do hlbšej panvice na ohriaty olivový olej. Pridáme nakrájané sušené paradajky a ešte chvíľu smažíme. Potom prisypeme pohánku a zalejeme vývarom. Trošku dosolíme ak je treba, ak použijete bujón ako to bolo v mojom prípade tak soliť už netreba. Zakryjeme pokrievkou a varíme, kým sa všetka voda nevyparí. Ak pohánka nie je ešte dosť mäkká, pridáme ešte trochu vývaru. Nakoniec vsypeme konzervu šošovice a špenát a ešte chvíľku necháme variť, kým sa šošovica neohreje a špenát nesparí. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky