Dusená hliva s červenou ryžou

11:45

Dnes mám pre vás ďalší recept s hlivou v hlavnej úlohe. O hlive som čo-to napísala v predošlom článku, tentokrát mám však pre vás vegánsku alternatívu. Na recept som použila červenú ryžu, ktorú zoženiete v hociktorom bio obchode.  Je takisto celozrnná, ako ryža natural, čiže obsahuje časť šupky a klíčku, v ktorej sú ukryté všetky dôležité látky, ako napríklad minerály, vitamín B, a esenciálne mastné kyseliny. Oproti ostatným druho ryže obsahuje väčšie množstvo železa, takže je vhodná najmä pri anémií. Červená ryža má mierne orieškovú príchuť a svojou farbou jedlo dokonale oživí.
 Ja som ju teda dnes uvarila spolu s hlivou, špenátom a červenou cibuľkou. Tak sa teda poďme pustiť do varenia :)



Potrebujeme /na 2 porcie/

200g hlivy
1 hrnček červenej ryže
2 strúčiky cesnaku
2 väčšie červené cibule
3 hrste baby špenátu
2 PL ľanových semiačok
2PL olivového oleja

Ryžu dáme variť podľa návodu na obale. Zatiaľ si nadrobno nakrájame cesnak a necháme chvíľu smažiť na olivovom oleji, potom pridáme nakrájanú hlivu a nahrubo nakrájanú cibuľu. Osolíme, okoreníme a restujeme asi 10-12 minút. Ku koncu pridáme špenát a necháme ešte minútku restovať, kým sa sparí. Nakoniec premiešame s ryžou a ľanovými semiačkami, môžme ešte pokvapkať kvalitným olivovým olejom. Ryža vynikajúco chutí s nastrúhaným parmezánom. Ja vlastne parmezán pridávam takmer na každé jedlo. Prajem dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky