Cviklový šalát so šošovicou a mozzarelou

13:08

Opäť cvikla moja milovaná, no tentokrát som ju neupiekla v alobale ako zvyčajne. Skúsila som ju uvariť v šupke a musím povedať, že bola výborná. Uvarila som jej hneď viac, aby som mala prichystané niečo na rýchlu večeru. Okrem tohto šalátu som z cvikly pripravila aj cviklovo vajíčkový šalát s klíčkami a jogurtovým dresingom. Ale po ňom sa tak zaprášilo, že som ho nestihla ani odfotiť. Ten postnem snáď niekedy nabudúce.

Na 2-3 porcie budete potrebovať:

1/3 hrnčeka šošovice beluga alebo inej šošovice
3-4 stredne veľké červené repy
1 balenie mozzarely
1 PL bazalkového pesta
1 PL olivového oleja
hrsť píniových orieškov alebo slnečnicových semienok

  • Cviklu uvaríme v šupke do mäkka, necháme vychladnúť a potom ošúpeme.
  • Šošovicu tiež uvaríme domäkka, dobré je ju pred tým aspoň na pár hodín namočiť. Predídete tým nadmernej plynatosti.
  • Mozzarelu nakrájame na kocky a keď už je cvikla a šošovica vychladnutá, všetko spolu dôkladne premiešame.
  • Podávame s bagetou, s listovým šalátom alebo len tak samé. Zasýti aj ako ľahší obed. 

Vyskúšajte aj iné recepty so šošovicou:

 Cviklový dhal so šošovicou a jačmeňom
 Bulgur s ružičkovým kelom a šošovicou
 Dusené batáty so špenátom a šošovicou

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky