Šošovica s hlivou na indický spôsob

10:26

Minulý týždeň sme boli v Nitre v perfektnej indickej reštike a mňa tá kuchyňa tak očarila, že som hneď začala vymýšľať a googliť recepty. Nešlo mi do hlavy, ako to oni robia, že majú takú vynikajúcu hustú omáčku. A potom ma napadlo: Zeleninu a cibuľu nenakrájam, ale rozmixujem a budem mať hustú omáčku plnú chuti. Výsledok bol úplne geniálny, fakt stojí za to vyskúšať. Navyše jedlo úplne za facku a mali sme obed skoro na 3 dni. Ako prílohu som uvarila pšeno, lebo ryža sa minula :P Ale ak chcete fungl indickú prílohu, tak si k tomu pripravte tradičný indický chlieb naan. Ja som si naň zatiaľ ešte netrúfla, ale jedného pekného dňa sa určite odhodlám.


Na 4 porcie budete potrebovať:

200g hlivy
1 hrnček šošovice
1 cibuľa
1 petržlen
2 stonky stopkového zeleru
1 konzerva lúpaných krájaných paradajok
2 strúčiky cesnaku
koreniny: kajanské korenie, garam masala, kurkuma, rímska rasca, koriander,
sušený zázvor, čerstvo mleté čierne korenie, 3 ks bobkového listu
morská soľ
1 ČL ghee masla

  • Maslo dáme do stredne veľkého nepriľnavého hrnca a orestujeme na ňom nakrájanú hlivu.
  • Medzitým si rizmixujeme cibuľu s petržlenom a zelerom na hustú kašu. 
  • Vmiešame k hlive a a ešte pár minút restujeme.
  • Potom vlejeme paradajky, pridáme pretlačený cesnak, všetky koreniny, soľ a šošovicu. Ak je zmes príliš hustá, tak prilejeme trochu vody.
  • Poriadne premiešame, prikryjeme pokrievkou a necháme na miernom ohni variť, kým šošovica nie je mäkká.
  • Podávame s varenou ryžou alebo chlebom naan

Vyskúšajte aj tieto recepty:

 Dusené batáty so špenátom a šošovicou










 Pohánkový dhal s mrkvou a hráškom










Cícer so šampiňónmi v paradajkovej omáčke

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky